mehregan mehregan .

mehregan

مراحل شستشوي مبل

 مهمترين عامل در انتخاب روش نظافت مبل

هنگام شستن مبلمان، مهم ترين عاملي كه بايد به آن توجه كنيد، انتخاب روش مناسب است تا مبل شما آسيب نبيند.
به عنوان مثال در مبلمان چرمي به جاي استفاده از مواد شيميايي از واكس مخصوص استفاده مي شود اما روش نظافت مبل پارچه اي نياز به فرآيند طولاني تري دارد. ناگفته نماند كه كيفيت چرم و پارچه مبل نيز مي تواند براي شستشو موثر باشد. .
همچنين توجه داشته باشيد كه روي اكثر مبل ها برچسبي وجود دارد كه اطلاعاتي در مورد نحوه شستن مبل و مراقبت از آن به شما مي دهد.
ساده ترين و بهترين راه براي شستشو و تميز كردن مبل استفاده از ماشين لباسشويي مبل است.
براي مبلشويي در منزل غرب تهران اينجا كليك كنيد
مبل را گردگيري كنيد و گرد و غبار روي مبلمان را تميز كنيد
معمولاً وسايل منزل را به طور مرتب و هفتگي گردگيري مي كنيد، اما اگر مبلمان ميز مانند ساير وسايل گرد و غبار را جمع كند، به ندرت مبلمان خود را گردگيري مي كنيد. قبل از شستن مبل، بايد اين گرد و غبار را پاك كنيد و مطمئن شويد كه هيچ زباله ريز روي مبلمان وجود نداشته باشد و به خوبي تميز شود.
براي مبلشويي در تهران روي لينك كليك كنيد
https://mehrehgan.com/%d9%85%d8%a8%d9%84%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/
نكاتي براي گردگيري مبل با استفاده از جاروبرقي
براي اين كار از جاروبرقي استفاده كنيد تا با مكش قوي تمام گرد و غبار را از روي پارچه پاك كنيد
علاوه بر اين، انواع مختلفي از جاروها وجود دارد كه مي‌توانيد از آنها براي آسان‌تر و سريع‌تر كردن كارتان استفاده كنيد.
كوسن ها را كاملا جدا كرده و پس از جاروبرقي مبل، كوسن ها را جداگانه جاروبرقي بكشيد.
از يك برس نرم براي گردگيري استفاده كنيد
ممكن است گرد و غبار وارد پارچه مبل شما شده باشد، از يك برس نرم براي تميز كردن پارچه مبل استفاده كنيد تا اين گرد و غبار نيز پاك شود، فقط دقت كنيد برس مورد استفاده شما نرمتر از مبل باشد. بهتر است پس از مسواك زدن مبل، يك بار ديگر مبل را جارو كنيد.
پرز از روي مبل با استفاده از پرز پاك كن
وجود كرك و مو روي مبل بسيار ناخوشايند است. قبل از شستن مبل، كرك ها و موها را از روي مبل برداريد. براي اين كار مي توانيد از ابزار خاصي به نام غلتك مو استفاده كنيد. بعد از استفاده از اين دستگاه و مقدار مو و پرزهايي كه جمع مي كنيد، احتمالاً از ميزان مو و پرز آن متعجب خواهيد شد، اگر حيوان خانگي مانند سگ يا گربه است، حتماً قبل از شستن مبل پرزها را برداريد. .
حذف پرز بدون غلتك مو
اگر غلتك پرز براي شما در دسترس نيست. مي توانيد از دستكش ظرفشويي استفاده كنيد، پلاستيك اين دستكش ها تمام موها را جذب مي كند
همچنين ابزاري در جاروبرقي وجود دارد كه مي توانيد از آن براي برداشتن پرز از مبل استفاده كنيد كه اين كار را به خوبي انجام نمي دهد.
پايه ها و قسمت هاي مختلف مبل را تميز كنيد
شستن مبل در منزل تنها شستن پارچه مبل نيست، بلكه براي اينكه با شستن مبل از پايه ها و ساير قسمت هاي مبل كه معمولاً چوبي يا فلزي هستند، به نتيجه دلخواه برسيد. تا سطح مورد نظر را با توجه به مواد آن تميز كند. از مواد شوينده مختلف استفاده كنيد، فقط مراقب باشيد كه مواد شوينده روي پارچه مبل نريزد. اگر به مواد شوينده خاصي دسترسي نداريد. مي توانيد از مواد شوينده همه منظوره استفاده كنيد.
قبل از شستن مبل رنگ كنيد
قبل از شستشو بايد لكه ها را از روي مبل پاك كنيد و بسته به لكه راه هاي مختلفي براي از بين بردن آنها وجود دارد.
تهيه محلول بر پايه آب براي شستشو
يك ظرف سه ليتري آماده كنيد و آن را پر از آب كنيد، سپس 3 فنجان شامپو غير شيميايي يا شامپو آب پايه را داخل آن بريزيد. پس از تهيه محلول، آن را با يك پارچه روي قسمتي از مبل خود تست كنيد و بگذاريد ده دقيقه بماند و بررسي كنيد كه آيا مواد شوينده براي مبل شما مناسب است يا خير.
پس از ده دقيقه، دستمال كاغذي را در جايي كه محلول آزمايشي را اعمال كرديد قرار دهيد. اگر حوله رنگ پارچه مبل را جذب مي كند. محلول با پارچه مبل شما سازگار نيست. محلول را رقيق كرده و دوباره امتحان كنيد.
بهترين روش شستشوي مبل استفاده از بخارشوي است
بهترين دستگاه براي شستشوي مبل در منزل بخار پز مي باشد زيرا با استفاده از اين دستگاه مي توانيد به راحتي محلول پاك كننده اي بر پايه آب تهيه كرده و داخل بخار پز بريزيد و روي سطح پخش كنيد. مبل، سپس از جاروبرقي براي اسپري كف استفاده كنيد. لكه هاي مبل را تميز كنيد. به قدرت بخار دقت كنيد و آن را با توجه به پارچه خود تنظيم كنيد.
كاناپه را با شامپو بشوييد
يك اسفنج آماده كنيد و روي آن شامپو بزنيد، اسفنج را چند بار فشار دهيد تا كف كند، سپس مبل را با اسفنج تميز كنيد، سپس با بخارشوي كف را جمع كنيد، اگر بخارشوي نداريد، مي توانيد از حوله استفاده كنيد. و طبقات را جمع كنيد.
استفاده از تثبيت كننده هاي رنگ و پارچه در شستشوي مبل
تثبيت كننده رنگ پارچه محلولي است كه عمر پارچه مبل شما را افزايش مي دهد و رنگ آن را حفظ مي كند. اين محلول را مي توانيد در تمامي فروشگاه ها، داروخانه ها و فروشگاه هاي اينترنتي خريداري كنيد. و بعد از شستن كامل مبل از اين محلول استفاده كنيد.
خشك كردن كاناپه
اين قسمت از نظافت مبل راحت ترين قسمت است، اما توجه داشته باشيد كه با قرار دادن مبل در محلي كه گرد و غبار وجود دارد، مبل مي تواند گرد و غبار را جذب كند و باعث ايجاد لكه شود و زحمات شما را هدر دهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۶:۴۶ توسط:faramarz موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :