mehregan mehregan .

mehregan

كاربرد رنگ استخري

رنگ استخري ضد جلبك نوعي رنگ ضدآب است كه در برابر رطوبت و آب مقاوم است و حتي در مكان هايي كه رطوبت بالايي دارد و آب تبخير مي شود دوام خوبي دارد. اين رنگ ها ضد جلبك نيز هستند و براي رنگ آميزي ديوارها و كف استخرها استفاده مي شود. علاوه بر اين، تمام تجهيزات زير آب را مي توان با آن رنگ آميزي كرد تا در برابر آب و رطوبت مقاومت بيشتري داشته باشد.

 

رنگ استخري ضد جلبك بهترين ايده براي ايجاد يك لايه محافظ از استخر و نقاط حساس آن است كه دائماً با آب در تماس هستند. در اين مقاله هر آنچه كه بايد در مورد رنگ هاي استخري و نحوه استفاده و نگهداري از آنها بدانيد را به شما خواهيم گفت، با ما همراه باشيد.

 

كارخانه توليد رنگ روي لينك كليك كنيد

https://jamilpaint.com/post-detail/70/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87

 

ويژگي هاي رنگ ضد جلبك استخر

رنگ استخر ضد جلبك براي فضاهاي مرطوب و پر آب استفاده مي شود و از رشد جلبك هايي كه باعث بوي بد آب و استخر مي شود جلوگيري مي كند و آب كدر نمي شود.

از طرفي اين رنگ ها در برابر رطوبت بسيار مقاوم هستند و همين نكته باعث مي شود از مشكلات رنگ آميزي و تعمير مداوم جلوگيري كنيد. علاوه بر اين، اين رنگ تست مقاومت در برابر آب جوش را گذرانده است و مي توانيد با خيال راحت از آن براي استخر خود استفاده كنيد.

رنگ استخر ضد جلبك نيز مقاومت بالايي در برابر نور خورشيد نشان مي دهد و كدر نمي شود. در برابر سايش مقاوم است و به سرعت خشك مي شود. قدرت پوشش اين رنگ ها بسيار بالاست و براي رنگ آميزي اذيت نخواهيد شد.

حتي از اين رنگ به عنوان لايه محافظ و براي آب بندي استخر استفاده مي شود. رنگ استخر ضد جلبك خاصيت ارتجاعي دارد و مي تواند رشد جلبك ها را تا حد امكان به تاخير بيندازد. اين رنگ ها در محيط هايي كه آبزيان در آن زندگي مي كنند نيز استفاده مي شود و به راحتي قابل استفاده است.

براي پوشاندن سطح و ديوارهاي استخر معمولا از كاشي يا رنگ استخر استفاده مي كنند. رنگ هاي استخري در سه دسته نانو، ضد جلبك و اكريليك قرار مي گيرند.

البته بد نيست بدانيد كه رنگ هاي استخري نانو و اكريليك نيز ضد جلبك بوده و تقريباً همان تاثير رنگ هاي استخري ضد جلبك را دارند. با اين تفاوت كه رنگ هاي ضد جلبك از رزين تهيه مي شوند و از مواد ضد جلبك نيز در آنها استفاده مي شود. به دليل تركيبي كه دارد مي تواند در برابر رشد جلبك ها ماندگاري بيشتري داشته باشد و به همين دليل به آن ضد جلبك مي گويند.

1. رنگ نانو استخر ضد جلبك

اين نوع رنگ از رزين نانو پليمر ساخته شده و اين نوك امكان استفاده از آن را براي عايق كاري و آب بندي استخر فراهم مي كند. اين رنگ ها معمولاً براي عايق كاري استفاده مي شوند و براي جلوگيري از رشد جلبك ها، رنگ هاي ضد جلبك استخري گزينه بهتري هستند.

اين رنگ ها در برابر نور خورشيد و دماي بالا نيز مقاومت بسيار خوبي از خود نشان مي دهند و تحمل دمايي آن از منفي 30 درجه تا 120 درجه سانتي گراد تخمين زده مي شود. هر كيلوگرم از اين رنگ تقريباً سه متر مربع را پوشش مي دهد.

اين رنگ ها بسيار مقرون به صرفه و مقرون به صرفه هستند و به راحتي مي توان آنها را روي سطوح اعمال كرد. به دليل لايه نازك بودن رنگ نانو بايد از قبل از آينه استفاده شود و يا در هنگام ساخت استخر از ماله آهني با فولاد براي صاف كردن استخر استفاده شود. به علاوه اين رنگ در برابر فشار و رطوبت آب مقاومت خوبي دارد و عموماً از قلك هاي بزرگ براي رنگ آميزي با آن استفاده مي شود.

2. رنگ استخري اكريليك ضد جلبك

رنگ هاي اكريليك ضد جلبك براي استخرها بر پايه آب ساخته مي شوند و عموماً براي استخرهايي كه براي پرورش ماهي و ميگو استفاده مي شوند استفاده مي شود. اين رنگ در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشيد نيز مقاوم بوده و قابليت شستشوي بالايي دارد.

چسبندگي زيادي به سيمان دارد و مي توانيد با رعايت زمان خشك شدن دلخواه از چند لايه استفاده كنيد. اين رنگ در اقليم هاي مختلف قابل استفاده بوده و ضد جلبك و خزه است.

3. رنگ استخري ضد جلبك

رنگ استخر ضد جلبك از رزين ساخته شده است و مي تواند رشد جلبك ها را تا حد امكان كند كند. در ساخت آن از مواد ضد جلبك نيز استفاده شده است و همين نكته باعث مي شود كه انتخاب بهتري نسبت به ساير انواع رنگ ها به خصوص در محيط هايي كه امكان رشد جلبك ها زياد است باشد.

علاوه بر اين، استفاده از رنگ استخري ضد جلبك به شما اين امكان را مي دهد كه بافتي يكنواخت داشته باشيد و با وجود چنين سطوح صاف، ديگر جلبك روي آنها رشد نكند.

وقتي جلبك ها به رنگ هاي ضد جلبك استخر مي چسبند، مي توانيد به راحتي با آب و فشار آب آنها را بشوييد و با هر كيلوگرم از اين رنگ مي توانيد 5 متر مربع را پوشش دهيد. آنها دو رنگ آبي و سفيد را ارائه مي دهند و اگر مقدار زيادي مي خواهيد، معمولاً بايد از كارخانه هاي اصلي سفارش دهيد.

كاربرد رنگ استخر

براي رنگ آميزي استخرهايي كه در معرض آفتاب و به خصوص رطوبت هستند مي توانيد از رنگ ضد جلبك استخر استفاده كنيد.

اين رنگ ها ضد جلبك هستند و اگر استخر شما امكان رشد جلبك را دارد، اين رنگ با تركيبات ضد جلبك موجود در ساختار خاص خود به راحتي مي تواند رشد آنها را كند كند. همچنين مي توانيد از آن در استخرهاي سرپوشيده يا روباز، سونا و جكوزي، استخرهاي آب و موارد مشابه ديگر استفاده كنيد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۸:۲۰ توسط:faramarz موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :