mehregan mehregan .

mehregan

انواع ضد زنگ آهن

اگر آهن در معرض دو عنصر اكسيژن و آب قرار گيرد، آهن در طي واكنش هاي شيميايي زنگ مي زند. امروزه فلزات كمياب در همه جاي دنيا وجود دارد. زنگ زدگي فلزات در صورت عدم محافظت طبيعي است.

 

عمر مفيد فلزات به شدت كاهش مي يابد، راندمان فلزات كاهش مي يابد و هزينه تعمير و نگهداري افزايش مي يابد. براي جلوگيري از زنگ زدگي آهن و اثرات مخرب آن از روش هاي مختلفي استفاده مي شود. يكي از روش هاي محافظت از فلزات در برابر زنگ زدگي استفاده از پوشش ضد زنگ مي باشد. براي خريد ضد زنگ آهن به سايت رنگ جميل مراجعه كنيد.

عوامل زنگ زدگي فلزات

قرار گرفتن فلزات در معرض اسپري نمك و آب دريا

قرار گرفتن فلزات در معرض دودهاي صنعتي مانند گازهاي اسيدي و قليايي

وجود خاك به خصوص خاك رس

آب و هواي مرطوب و محيط مرطوب

اسيدها، گازها و مواد شيميايي

جريان با سرعت بالا

نيروي فشار دادن

معايب زنگ آهن

كاهش مقاومت اعضاي سازه فولادي

ضخامت فلز را كاهش دهيد و سوراخي در سطح فلز ايجاد كنيد

از دست دادن كيفيت و عملكرد فلز به دليل براده شدن لايه بالايي فلزات

اختلال در انتقال برق

تا كنون ما به معايب فراوان زنگ آهن پي برده ايم. اما راه حل براي جلوگيري از زنگ زدگي فلز چيست؟ خسارت ناشي از زنگ زدگي فلزات به آنها گران است و قابل جبران نيست.

 

براي خريد رنگ ساختماني به لينك زير مراجعه كنيد

https://jamilpaint.com/all-building-paints

 

اما با استفاده از اتوهاي ضد زنگ مي توان از اين هزينه جلوگيري كرد و مقاومت اتوها را در برابر خوردگي افزايش داد.

 

زنگ زدا چيست و قوي ترين زنگ زدا كدام است؟

به منظور افزايش مقاومت سطحي فلزات در برابر زنگ زدگي از روكش فولاد ضد زنگ استفاده مي كنند. ضد زنگ يك رنگ آلكيدي است كه از سطح فلزات در برابر اسيدها، مواد شيميايي، رطوبت و غيره محافظت مي كند. مزيت استفاده از فولاد ضد زنگ

از نفوذ آب به سطح فلزات جلوگيري مي كند

ناخالصي هايي مانند قارچ ها و جلبك ها را از بين ببريد

ايجاد مقاومت شيميايي

افزايش مقاومت فلزات در برابر املاح و باران اسيدي

در ادامه به ارائه بهترين و مقاوم ترين پوشش هاي ضد زنگ مي پردازيم.

 

روش هاي ضد زنگ

راه هاي زيادي براي محافظت از آهن در برابر زنگ زدگي وجود دارد. در ادامه توضيح مختصري در مورد چند نمونه از بهترين روش هاي زنگ زدايي داده خواهد شد.

گالوانيزه كردن

گالوانيزه كردن فرآيند اعمال يك لايه نازك از پوشش روي بر روي سطح قطعات آهني براي محافظت از سطح فولاد در برابر خوردگي است. در روش گالوانيزه از روي به عنوان پوشش ضد زنگ استفاده مي شود.

 

گالوانيزه كردن، به ويژه گالوانيزه گرم، مقاومت قطعات فولادي در برابر زنگ زدگي را بسيار افزايش داده است و يكي از محبوب ترين روش هاي ضد زنگ مي باشد. و به دو روش گالوانيزه گرم و گالوانيزه سرد طبقه بندي مي شود.

 

گالوانيزه گرم

در روش گالوانيزه گرم، قسمت فولادي به حوضچه اي از روي مذاب وارد مي شود و با ايجاد لايه نازكي از روي روي سطح فلز، قطعه فلزي در برابر زنگ زدگي مقاوم مي شود. روش گالوانيزه گرم شامل چندين مرحله است.

گالوانيزه سرد

گالوانيزه سرد به اندازه گالوانيزه گرم در برابر خوردگي مقاوم نيست و در سطح پايين تري انجام مي شود. و طبيعي است كه اين روش براي قطعاتي كه به زنگ زدگي بسيار حساس هستند توصيه نمي شود.

 

روش كار به اين صورت است كه روش گالوانيزه سرد مانند رنگ آميزي است. و با استفاده از روش هايي مانند پاشش و برس زدن، رنگي حاوي روي روي سطح فلز اعمال مي شود. و اين پوشش ضد زنگ در برابر خوردگي فلز مقاومت مي كند.

زينك فليك بهترين پوشش ضد زنگ است

جديدترين و بهترين روش براي پوشش قطعات استنلس استيل، پوشش روي پولكي است. كه به دليل ويژگي هاي منحصر به فرد خود در بالاي ميز آستر استيل قرار دارد.

 

پولك روي به دليل پوسته پوسته بودن و با ايجاد لايه اي در سطح قطعه، فلز را به خوبي در برابر عوامل زنگ زدگي محافظت مي كند. روش پولك روي رقيب سرسختي براي گالوانيزه گرم است و نقاط ضعف روش گالوانيزه گرم را پوشش مي دهد.

 

همچنين ميزان مقاومت در برابر خوردگي و حرارت در فلكس روي بسيار بيشتر از روش هاي گالوانيزه سرد و گرم است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۳:۴۲ توسط:faramarz موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :