mehregan mehregan .

mehregan

بررسي ۸ دليل ترك خوردن بتونه

چه چيزي باعث ترك هاي بتونه مي شود؟ و چگونه مي توان از درزگيرها بدون ديدن ترك خوردگي استفاده كرد؟ بتونه يكي از مهم ترين اجزاي رنگ در رنگ ساختمان است و بدون استفاده از آن نمي توان انتظار رنگ كامل را داشت. ديوارهاي خانه و محل كار بايد قبل از رنگ آميزي با بتونه آستر كاري شود. البته بتونه آخرين مرحله فونداسيون قبل از رنگ آميزي ساختمان است و براي يك نقاشي كامل و بي نقص بسيار مهم است.

براي خريد رنگ اپوكسي اينجا كليك كنيد

براي رنگ آميزي ديوارها بايد تمام درزها برداشته شود و سطح صافي داشته باشد و اين امر فقط با بتونه محقق مي شود. اما در بسياري از موارد مي توانيد ترك هايي را در بتونه مشاهده كنيد. اين مشكل مي تواند دلايل مختلفي داشته باشد كه در اين مقاله سعي داريم به بررسي آنها بپردازيم. با ما بمان.

خريد رنگ صنعتي  روي لينك كليك كنيد
https://jamilpaint.com/post-detail/6/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%7C-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%


مزاياي بتونه
قبل از بررسي علل ترك خوردگي بتونه، بايد ايمني و مزاياي استفاده از آن براي رنگ آميزي ديوارهاي ساختمان را در نظر گرفت. چرا زماني كه بايد دلايل ترك خوردگي را بررسي كنيم بايد از بتونه استفاده كنيم؟ براي درك كامل اهميت استفاده از بتونه در نقاشي خانه، بايد نقاشي بدون بتونه را تجربه كنيد. وقتي يك ديوار ناهموار پر از ترك و سوراخ را رنگ مي كنيد، نتيجه نهايي اصلا خوب نيست و سعي مي كنيد خودتان مشكلات را برطرف كنيد. اما با ماستيك، مزاياي زير را خواهيد داشت:

صاف كردن ديوارها و ايجاد بستر مناسب براي نقاشي
حداكثر مقدار رنگ مورد نياز براي رنگ آميزي را كاهش دهيد
بعد از رنگ آميزي ساختمان محيط زيباتري داشته باشيد
رنگ آميزي راحت تر و بهتر
اكنون كه اين مزاياي استفاده از بتونه را داريم، بايد به اين فكر كنيم كه چگونه از ترك خوردن آن جلوگيري كنيم. وگرنه همون آش و همون كاسه و خبري از اين مزايا نيست.

چرا مي تركد؟
شما با مزاياي استفاده از بتونه براي رنگ آميزي ديوار ساختمان آشنا شده ايد. اكنون زمان پاسخ به يك سوال مهم است. چرا درزگير ترك مي خورد و چه زماني بايد به دنبال علت ترك خوردگي درزگير باشيد؟ به طور كلي دلايل ترك خوردگي درزگير را مي توان به دو دسته تقسيم كرد:

دسته اول مربوط به مشكلات زيست محيطي است.
دسته دوم مشكلات مربوط به نحوه ساخت و تركيب خود بتونه است.
اهميت اين مقوله در اين است كه مي توانيد دليل ترك خوردگي درزگير را بهتر درك كنيد و براي ترميم آنها با سهولت بيشتري اقدامات لازم را انجام دهيد. براي اين منظور ما تمام عوامل را براي شما بررسي مي كنيم.
بررسي مسائل زيست محيطي مربوط به ترك خوردگي درزگير
ابتدا به دنبال مسائل زيست محيطي مربوط به ترك خوردگي درزگير هستيم. دلايل زيادي وجود دارد كه مي تواند باعث ترك خوردن بتونه شود و عملا شرايط بهينه و استانداردي را براي استفاده از اين محصول ايجاد نكند. دانستن اين عوامل باعث مي شود در شرايط مناسب و استانداردتر به دنبال استفاده از درزگير باشيد.
1. درجه حرارت اشتباه
يكي از دلايل اصلي ترك خوردگي درزگير دماي نامناسب است. اگر دماي محل كار كمتر از 10 درجه باشد، ممكن است در حين استفاده شاهد ترك خوردن بتونه باشيد. لطفا توجه داشته باشيد كه بتونه بسته به نوع ماده استفاده شده در توليد آن و البته درصد مواد متفاوت خواهد بود. مدت نگهداري آن بر اساس ميزان رطوبت و نور است، اما هميشه تغيير مي كند. دماي خيلي پايين باعث ترك خوردن آن در حين استفاده مي شود.
2. سطح ديوار خيلي صاف است
يكي ديگر از دلايلي كه مي تواند باعث ايجاد ترك در بتونه در هنگام استفاده از آن شود صاف بودن بيش از حد ديوار است. سطح بسيار صاف و صيقلي، حداكثر چسبندگي درزگير را كاهش مي دهد و اين در هنگام استفاده از آن تبديل به يك چالش مي شود. همچنين چسبندگي ضعيف باعث ايجاد ترك ها حتي پس از خشك شدن بتونه مي شود.

3. سطح ديوار بسيار ناهموار است
مراقب باشيد كه گچ مي تواند عاملي براي از بين بردن ناهمواري ها و خراش هاي سطحي روي ديوار باشد. در صورتي كه ناهمواري و ناهمواري ديوار به ميزان قابل توجهي افزايش يابد، اين چالش باعث استفاده از بتونه مي شود و نتيجه نهايي را تحت تاثير قرار مي دهد. در واقع استفاده از بتونه روي ديوارهايي با سطح بسيار ناهموار باعث ايجاد ترك مي شود.

4. رطوبت بالاست
دما و رطوبت دو عامل اصلي تعيين كننده زمان گيرش درزگير هستند. همانطور كه كاهش دما به زير 10 درجه سانتيگراد مي تواند تأثير زيادي بر زمان پخت درزگير داشته باشد، رطوبت بالا نيز دقيقاً همين شرايط را دارد و حتي مي تواند باعث ترك خوردن درزگير شود. بالا بردن رطوبت به بالاي 75 درصد اين خطر را به شدت افزايش مي دهد.
5. سطح ديوار بسيار شل است و آب به سرعت جذب مي شود
يكي ديگر از دلايل ترك خوردگي بتونه در حين استفاده، شل بودن بيش از حد ديوار است. جذب آب براي ديوارهاي بتني باعث مي شود بتونه خيلي سريع آب را جذب كند و به سرعت خشك شدن آن را مشاهده كنيد. به همين دليل است كه ممكن است پس از خشك شدن ترك بخورد. براي جلوگيري از اين امر مي توانيد از مواد ضد ترك در بتونه استفاده كنيد.

6. محل استفاده از درزگير نزديك رادياتور است.
هنگام كار بر روي گچ كاري در زمستان با مشكل بزرگ ديگري روبرو مي شويد. به دليل دماي بالاي هوا در نزديكي رادياتور، بتونه مي تواند خيلي سريع و ناهموار خشك شود. اين مي تواند باعث ترك خوردن آن شود و نتيجه نهايي كار را زير سوال ببرد.

بررسي مشكلات ساختاري بتونه در ترك خوردگي آن
ما علل ترك خوردگي درزگير تحت تاثير شرايط محيطي را بررسي كرديم. اما دلايل ديگري مانند نحوه ساخت بتونه وجود دارد كه مي تواند در هنگام استفاده از بتونه همين مشكل را ايجاد كند. اگر هنگام گچ كاري از روش هاي استاندارد استفاده نكنيد، ترك هايي را در آن مشاهده خواهيد كرد. در ادامه به بررسي اين شرايط نيز خواهيم پرداخت.
1. لايه بتونه مي تواند بسيار نازك باشد
يكي از دلايل ترك خوردگي بتونه به دليل استفاده از آن ضخامت كم لايه آن است. اگر لايه بتونه خيلي نازك باشد، پس از خشك شدن و تبخير آب، ترك هاي يكنواخت زيادي روي سطح آن خواهيد ديد. لايه درزگير بايد در ضخامت مناسب استفاده شود.

2. لايه بتونه مي تواند بسيار ضخيم باشد
ضخامت بيش از حد لايه درزگير در زمان استفاده نيز باعث مي شود بعد از استفاده شاهد ترك هايي در سطح آن باشيد. اگر لايه آن 1.5 ميلي متر افزايش يابد، انقباض شديد ناشي از خشك شدن آن مي تواند باعث ايجاد ترك در سطح آن شود.

آخرين نكته
قبل از رنگ آميزي ساختمان هنگام استفاده از بتونه با عوامل ترك خوردگي آشنا شديد. همانطور كه مي دانيد بتونه نقش مهمي در رنگ آميزي ديوارها به بهترين شكل دارد. براي به دست آوردن بهترين كيفيت رنگ، بايد از ترك خوردن بتونه جلوگيري كرد. در غير اين صورت استفاده از بتونه نمي تواند كيفيت رنگ آميزي ديوار منزل يا محل كار شما را افزايش دهد. با دانستن اين دلايل، اكنون مي توانيد به راحتي شرايط استاندارد لازم براي جلوگيري از ايجاد ترك در هنگام استفاده را فراهم كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۹:۴۰ توسط:faramarz موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :