mehregan mehregan .

mehregan

نحوه پاك كردن انواع رنگ از روي سراميك

براي جلوگيري از چالش پاك كردن رنگ از سراميك ها، بايد در اولين قدم چاره اي انديشيد تا از تماس رنگ با اين سطوح جلوگيري كرد. رنگ آميزي خانه ها و ايجاد فضاي بهتر در دكوراسيون منزل يكي از آرزوهاي همه كاربران است. اما عدم دقت در رنگ آميزي يا استفاده نكردن از پوشش مناسب سطح باعث ايجاد لكه هاي رنگي روي سطوح سراميكي يا ساير كفپوش هاي خانه مي شود.

امروزه سراميك و سنگ دو ماده رايج و پرطرفدار براي سطوح در منازل هستند كه هنگام رنگ آميزي خانه مستعد لكه شدن هستند. به دليل زيبايي و جذابيت هاي ديگر، استفاده از اين سطوح به قدري رايج شده است كه به ندرت فضايي را مي توان يافت كه كفپوش آن يكي از اين دو نوع كفپوش نباشد. . اما براي پاك كردن رنگ از سراميك و سنگ چه بايد كرد؟

براي خريد ضد زنگ روي لينك كليك كنيد

https://jamilpaint.com/post-detail/49/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%B6%D8%AF-%D8%B2%D9%86%DA%AF-%7C-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%7C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA

 

انواع رنگ ها را از سراميك پاك كنيد
پاك كردن رنگ از كاشي هاي سراميكي به اين راحتي نيست و قرار نيست هر سطح سراميكي رنگ شده در خانه يا محل كار خود را با يك پارچه مرطوب در كمتر از چند دقيقه تميز كنيد. اما بايد بدانيد كه راه حل هايي براي اين منظور وجود دارد. راه حل هايي كه در زير توضيح مي دهيم همگي امكان تميز كردن سطوح سراميكي را به شما ارائه مي دهند. البته اگر آنها را با دقت و حوصله انجام دهيد.

براي خريد رنگ صنعتي اينجا كليك كنيد


نحوه پاك كردن رنگ روغن از سراميك
استفاده از رنگ روغن براي رنگ آميزي ديوارها در بين كاربران جامعه امروزي رايج شده است. نورپردازي محيط خانه و ايجاد فضايي جذاب با استفاده از رنگ روغن، اين رنگ را به اولويت اصلي درصد زيادي از افراد جامعه تبديل كرده است. اگر به دنبال استفاده از رنگ روغن براي رنگ آميزي ديوارهاي منزل خود هستيد، توصيه مي كنيم ابتدا سراميك نزديك ديوارها را با روزنامه يا پارچه پارچه اي بپوشانيد. اگر مقدار لازم روزنامه يا پارچه پارچه اي در خانه نداريد، بهتر است با رنگ آميزي ديوارها كم كم آنها را پيش ببريد تا از پاشيدن رنگ به كف سراميك منزلتان جلوگيري كنيد. اما اگر رنگ روغن روي سطح سراميك پاشيده شد، مي توانيد از نكات زير براي حذف اين رنگ ها استفاده كنيد:

توجه داشته باشيد كه وقتي خود رنگ روي سراميك قرار مي گيرد، به راحتي پاك نمي شود. بنابراين در ابتدا بايد رنگ هاي ريخته شده روي سطح سراميك را با كاردك تميز كنيد. در اين مرحله سعي كنيد روي سطح سراميكي منزلتان خط و خش ايجاد نشود.
در مرحله بعد با يك دستمال مرطوب مي توانيد تمام آثار رنگ را از روي سطوح سراميكي پاك كنيد.
در برخي موارد اگر دير رنگ را از روي سراميك پاك كنيد، معمولا رنگ خيلي سفت است و نمي توان آن را با كاردك پاك كرد. در اين مرحله زمان استفاده از تينرهاي قوي براي از بين بردن رنگ ها است. استفاده از تينر معمولا حذف رنگ را آسان تر مي كند. در اين مرحله ترجيحا از تينر 10000 استفاده كنيد.
نحوه پاك كردن رنگ اكريليك از سراميك
رنگ اكريليك تركيبات و شرايط متفاوتي نسبت به رنگ روغني دارد و در صورت تماس رنگ اكريليك با آن، حذف رنگ از سراميك متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشيد كه هميشه بايد مراقب باشيد كه رنگ روي سطوح سراميكي پاشيده نشود. زيرا گاهي اوقات بسته به جنس و نوع سراميك استفاده شده، تميز كردن اين سطوح بسيار مشكل مي شود. اما در هر صورت براي تميز كردن سطوح سراميكي در چنين مواردي مي توانيد از نكات زير استفاده كنيد:

ابتدا يك پارچه را با آب گرم خيس كنيد و سعي كنيد محل رنگ را تميز كنيد. رنگ اكريليك اگر تازه روي سراميك ريخته باشد با اين روش به راحتي كنده مي شود. زيرا آب حلال خوبي براي اين دسته رنگي است.
اگر تميز كردن اين دسته از رنگ ها با آب امكان پذير نبود و سطح رنگ شده بسيار سفت بود، راه حل آن استفاده از آب گرم يا تفنگ هواي گرم است. حتي مي توانيد از سشوار براي شل كردن رنگ اكريليك باقي مانده روي سراميك استفاده كنيد. بلافاصله پس از كندن رنگ، تمام قسمت هاي آن را با دستمال مرطوب تميز كنيد.

نحوه پاك كردن رنگ پلاستيك از سراميك
رنگ هاي پلاستيكي از نظر ساختار شباهت هايي با رنگ هاي اكريليك دارند. براي پاك كردن رنگ پلاستيك از روي سطح سراميكي مي توانيد از يك پارچه مرطوب و آب گرم استفاده كنيد. البته در نظر داشته باشيد كه اگر رنگ خيلي سفت باشد، استفاده از تركيبات ديگر ضروري است. اگر مواد شوينده شيميايي در خانه داريد، مي توانيد از اين محصولات نيز استفاده كنيد. شوينده هاي همه منظوره مي توانند حلال هاي قوي براي رنگ پلاستيك باشند. علاوه بر اين مي توان از برخي تركيبات خانگي و غيرشيميايي با پارچه مرطوب براي تميز كردن رنگ پلاستيك از سراميك استفاده كرد كه در ادامه به شما معرفي خواهيم كرد.
راه حل هاي خانگي براي پاك كردن رنگ از كاشي و سراميك (غير شيميايي)
در قسمت هاي قبل نحوه تميز كردن رنگ هاي مختلف سراميكي را مشاهده كرديم. شما بايد نكات بسيار مهم زير را بدانيد:

اول از همه، هر چه سريعتر و زودتر رنگ را از روي سراميك پاك كنيد، احتمال پاك شدن سريع و آسان رنگ ها بيشتر مي شود.
در برخي موارد، نوع و طرح سراميك به كار رفته در كف منزل يا محل كار مي تواند فرآيند نظافت سراميك را با مشكل مواجه كند.
استفاده از مواد شيميايي نيز مي تواند راه حل خوبي باشد، اما حتما نكات ايمني و احتياطي را رعايت كنيد تا دچار مشكل نشويد.
از آنجايي كه بسياري از كاربران علاقه اي به استفاده از تركيبات شيميايي براي پاك كردن رنگ از سراميك ندارند و استفاده از اين مواد شيميايي براي آنها خطرناك است، برخي از روش هاي خانگي براي تميز كردن سراميك هاي رنگ شده را نيز با شما به اشتراك مي گذارم. به اشتراك خواهيم گذاشت.

از جوش شيرين و ليمو استفاده كنيد
يكي از تركيب هاي خاص و مناسب براي نظافت سطوح مختلف، تركيب جوش شيرين و آبليموي تازه است. در اين ترفند فقط جوش شيرين را با آب ليموي تازه تركيب كرده و مخلوط مورد نظر را روي سطوح سفت رنگي بماليد.

از محلول آب و سركه استفاده كنيد
با تركيب آب و سركه مي توانيد رنگ را از سراميك پاك كنيد. سركه داراي پاك كننده متحرك قدرتمندي است و استفاده از آن حتي مي تواند براي ضدعفوني نيز مفيد باشد. مقدار مورد نياز سركه را با آب مخلوط كنيد و از اين مخلوط براي تميز كردن رنگ هاي روي سراميك استفاده كنيد. براي تاثير بهتر آب و سركه مي توانيد تمام قسمت هاي رنگ شده را در اين محلول آغشته كنيد و بگذاريد چند ساعت بماند تا همينطور بماند.

از محلول جوش شيرين استفاده كنيد
تركيب جوش شيرين با آب گرم همچنين مي تواند تا حدي لكه هاي رنگ سخت شده را از كاشي هاي سراميكي پاك كند. در اين مرحله، مقدار جوش شيرين مورد نياز به ميزان سطح رنگ شده بستگي دارد. در برخي موارد ممكن است لازم باشد محلول جوش شيرين و آب را حتي يك شبه روي رنگ بريزيد تا شل شود.

آخرين نكته
ما بهترين روش هاي حذف رنگ از كاشي و سراميك را بررسي كرده ايم. به خاطر داشته باشيد كه هر چه مدت زمان بيشتري رنگ روي سراميك ريخته شود، حذف آن سخت تر خواهد بود و حتي ممكن است نياز به استفاده از مواد شيميايي قوي داشته باشيد. همچنين در برخي موارد جنس سراميك به گونه اي است كه تميز كردن لكه ها بسيار دشوار است. بنابراين سعي كنيد تمام پيش نيازهاي لازم براي جلوگيري از پخش شدن رنگ روي سراميك را در نظر بگيريد تا كمتر با اين چالش مواجه شويد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۹:۲۶ توسط:faramarz موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :