mehregan mehregan .

mehregan

وكيل خيانت در امانت متخصص

وكيل خيانت در امانت و نحوه شكايت و پيگيري پرونده: خيانت در امانت از جمله جرايمي است كه مستقيماً و بدون تغيير مورد استفاده قرار مي گيرد. و صريح و ساده گفته مي شود.

اين جرم در قانون به موجب ماده 647 قانون مجازات اسلامي مصوب 1375 شناخته شده است و مي گويد:

هر گاه اموال منقول يا غيرمنقول (اموال منقول - اموال غيرمنقول) يا نوشته هايي مانند سفته، چك، برات و امثال آن مانند اجاره يا امانت يا رهن يا براي وكالت يا هر كار با يا بدون اجرت المثل به هركس داده شود. و با ايجاد مبنايي كه اشياء مذكور بدون مجوز جابه‌جا يا مورد استفاده قرار مي‌گيرد و صاحب اين اشياء به ضرر صاحب يا متصرف آنها مصرف مي‌كند يا تلف يا مفقود مي‌شود، محكوم به خيانت در امانت خواهد بود.
آيا خيانت در امانت جرم دائمي است؟
به دليل اين مشكل، اختلاف نظرهاي زيادي در اين زمينه وجود دارد. برخي از حقوق دانان معتقدند چون مال موضوع خيانت در هر زمان در تصرف يك نفر است، اين جرم پيوسته تكرار مي شود. اما اكثر علماي حقوق معتقدند كه جرم خيانت در امانت صرفاً با فرض يا انتقال لحظه اي دارايي هاي اماني ايجاد مي شود و جرم آني بوده و ادامه ندارد.

وكيل مهريه در تهران روي لينك كليك كنيد.
https://moeidlawgroup.com/article-detail/50/%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D9%85%D9%87%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86


چه رفتارهايي خيانت در امانت محسوب مي شود؟
چهار مصداق رفتار 1. مفقود شدن يا 2. تخريب يا 3. استفاده و 4. تصرف در مال موضوع امانت در مواد قانوني مربوط قابل مشاهده است.

از منظر قانونگذار، خيانت در امانت منحصر به اين موارد است و رفتاري مانند تأخير در انتقال مال امانتي، خيانت در امانت محسوب نمي شود. زيرا جرم خيانت در امانت داراي معاني خاصي است.

مقام تعقيب
با توجه به اينكه خيانت در امانت جرم است و طبق آيين دادرسي كيفري اول كليه جرايم بايد در دادسرا رسيدگي شود. و در صورتي كه بازپرس پرونده احساس كند كه مجرم مستحق مجازات است و او را مجرم تشخيص دهد، قرار جلب براي حضور صادر مي كند. در صورت موافقت دادستان يا نماينده وي با نظر بازپرس به عنوان معاون دادستان، كيفرخواست صادر مي كند. پس از آن پرونده به دادگاه كيفري 2 منتقل و در آنجا رسيدگي مي شود. و تصميم مناسب مي گيرد. و شخص مي تواند به رأي دادگاه اعتراض كند و در مقطعي اين حق را دارد

دلايل اثبات جرم
در حقوق جزا، اصل اقناع وجداني به قاضي اين امكان را مي دهد كه از تمام ابزارهاي ممكن براي اثبات جرم استفاده كند. روشهاي اثبات جرم در امور كيفري عبارتند از: شهادت، اقرار، سوگند، دليل و امارات، تخصص و علم قاضي كه هر يك داراي شرايطي است كه در دادرسي كيفري مورد بحث قرار مي گيرد. مثلاً مواد 323 و 324 ق.م اضافه مي كنند. ك: ادله اثبات جرم محسوب مي شود. و در صورت احراز شرايط در جرائمي كه مستلزم مجازات از نظر شرعي است موضوعيت دارد. اما در جرايم مستلزم عفو مانعي وجود ندارد

علم قاضي هم بر حقوق الناس و هم حقوق الله قابل تطبيق است و برخي آن را قول معروف دانسته اند. در هر حال هر يك از دلايل ذكر شده بايد وجدان قاضي را قانع كند. به همين دليل ديوان عالي كشور در رأي شماره 1368 مورخ 23/8/1318 استناد به اسناد را صحيح مي داند. كه وجدان قاضي را قانع خواهد كرد. بنابراين در مواجهه با جرم خيانت در امانت، دادگاه مي تواند از تمام دلايلي كه در امور كيفري استناد مي شود استفاده كند. و حتي ملزم به رعايت مفاد ظاهر اسناد نيست. بلكه بايد با بررسي همه جوانب قضايا رضايت وجداني نسبت به وقوع جرم پيدا كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۰۲:۲۲ توسط:faramarz موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :