mehregan mehregan .

mehregan

آشنايي با انواع سرفيس

سرفيس چيست؟ اين سوالي است كه اغلب در حوزه فناوري پرسيده مي شود. براي پاسخ به اين سوال بايد گفت كه مايكروسافت از گذشته تاكنون در زمينه سيستم عامل و نرم افزار فعال بوده است، از اين رو سيستم عامل هاي آن يعني ويندوز توانسته حجم عظيمي از عمليات كامپيوترها را در دنيا و جهان تحت پوشش قرار دهد. سالها، بسياري از آن گسترش يافته است. از سوي ديگر، مايكروسافت نرم‌افزاري حرفه‌اي و بسيار كارآمد مي‌سازد كه بدون آن ممكن است زندگي آنطور كه امروز مي‌شناسيم اتفاق نيفتد. نمونه بارز آن نرم افزار آفيس است كه در واقع تحول عظيمي در زمينه استفاده از كامپيوتر ايجاد كرده است. اما مايكروسافت كه فكر مي كرد به دستگاهي نياز دارد كه بتواند اين نرم افزار فوق العاده را اجرا كند، توجه خود را به ايجاد Surfaces معطوف كرد. مايكروسافت سرفيس در واقع خانواده بزرگي را شامل مي شود كه شامل تبلت ها، لپ تاپ هاي معمولي، لپ تاپ هاي لمسي و رايانه هاي همه كاره مي شود. براي اينكه بدانيد سرفيس چيست، بهتر است يكي از اعضاي اين خانواده يعني سرفيس پرو را معرفي كنيد تا بهتر متوجه شويد كه سرفيس چيست و چه كاري انجام مي دهد.

سرفيس چيست؟
پس از مشاهده بازخوردهاي مثبت سرفيس، مايكروسافت تصميم گرفت نسخه حرفه اي تري توليد كند. در ادامه پاسخ به اين سوال كه سرفيس چيست، خوب است به معرفي انواع سرفيس پرو بپردازيم. اين نسخه معروف به سرفيس پرو در سال 2013 معرفي شد.اين نسخه از ويندوز 8 پرو استفاده مي كرد. نسخه بعدي Microsoft Surface Pro 2 بود كه در سال 2013 معرفي شد و داراي ويندوز 8.1 بود. سرفيس پرو 3 در سال 2014 منتشر شد و ويندوز 8.1 پرو را اجرا مي كرد. سرفيس پرو 4 در سال 2015 معرفي شد و از ويندوز 10 پرو بر روي آن استفاده شد. در سال 2017 نسخه اي به نام سرفيس پرو 2017 معرفي شد. سرفيس پرو 6 نيز در سال 2018 معرفي شد و ويندوز 10 پرو يا هوم را اجرا مي كند. اما در سال 2019، مايكروسافت با دست پرتر از هميشه وارد شد و در كمتر از دو هفته دو تا از بهترين سرفيس‌هاي خود يعني سرفيس پرو 7 و سرفيس پرو ايكس را معرفي كرد.
سرفيس پرو 9 نه تنها محصولي قدرتمند است، بلكه ظاهري بهتر از قبل دارد. اين تبلت ويندوزي بسيار سبك وزن بوده و كيفيت ساخت فوق العاده بالايي دارد.
تبلت هاي سرفيس را مي توان جزو بهترين تبلت هاي ويندوزي بازار دانست كه طي چند سال گذشته طرفداران خود را پيدا كرده است. Service Pro 9 يكي از جديدترين تبلت هاي مايكروسافت است كه وارد بازار شده و داراي ويژگي هاي بسيار جذابي است و محصولي با كيفيت به حساب مي آيد.

آيا سرفيس پرو 9 ارزش خريد دارد؟
در دنياي تبلت ها و حتي تبلت هاي ويندوزي، سري سرفيس پرو نه تنها محصولي شناخته شده است بلكه كاربردهاي فراواني نيز دارد. سرفيس پرو 9 دقيقاً همان فرمول برنده نسل هاي قبلي خود را در پيش گرفت و با ويژگي هاي جذاب وارد بازار شد. صفحه نمايش بسيار با كيفيتي دارد و از سخت افزار قدرتمندي بهره مي برد. سيستم عامل ويندوز و پشتيباني از بسياري از نرم افزارها، استفاده از اين محصول را براي كاربران آسان كرده است. Serofis Pro 9 براي افرادي كه خواهان تبلت يا لپ تاپ سبك وزن هستند مناسب است. محصولي كه قدرت خوبي دارد و به راحتي قابل حمل است

نقاط قوت
صفحه نمايش با كيفيت
بلندگوهاي با كيفيت
كيفيت ساخت عالي
قدرت سخت افزاري مناسب

نقاط ضعف
تنوع پورت ها كم است
كارت حافظه را پشتيباني نمي كند

در ابتداي بررسي Surface Pro 9 i5 قصد داريم شما را با ظاهر اين محصول آشنا كنيم. سرفيس پرو 9 محصولي زيبا و چشم نواز است. شما با تبلتي روبرو هستيد كه لبه هاي گرد دارد كه باعث سهولت در دست گرفتن اين محصول مي شود. اين تبلت كه از صفحه نمايش 13 اينچي بهره مي برد، داراي ابعاد 9.3 در 209 در 287 ميلي متر و وزن 879 گرم است. ما با محصولي روبرو هستيم كه فضاي كمي را اشغال مي كند و به لطف وزن كم مي توانيد آن را به راحتي حمل كنيد.

صفحه نمايش
در ادامه بررسي تبلت سرفيس پرو 9 مي خواهيم صفحه نمايش اين محصول را برجسته كنيم. مايكروسافت براي اين محصول از صفحه نمايش بسيار باكيفيتي استفاده كرده است كه به سرعت توجه عموم را به خود جلب مي كند. وقتي تبلت را روشن مي كنيد متوجه كيفيت بالاي صفحه نمايش و روشنايي بالاي آن خواهيد شد. صفحه نمايش لمسي اين تبلت عملكرد نمايش رنگي عالي و حساسيت بسيار بالايي در تشخيص لمس كاربر دارد.

عملكرد سخت افزار
هنگام تست سرفيس پرو 9 بايد به عملكرد اين محصول توجه ويژه اي داشته باشيم. مايكروسافت اين تبلت را با سخت افزار بسيار مناسب روانه بازار كرد. مدلي كه براي بررسي داشتيم از پردازنده نسل دوازدهم Core i5 1245U استفاده مي كند. اين يك پردازنده 10 هسته اي است كه از دو هسته با كارايي بالا و 8 هسته كم مصرف استفاده مي كند. پردازنده اي با 12 هسته و حداكثر فركانس آن به 4.4 گيگاهرتز مي رسد.
سرفيس پرو 9 پردازنده گرافيكي جداگانه اي ندارد و از يك پردازنده گرافيكي يكپارچه با پردازنده اصلي Iris Xe استفاده مي كند.

باتري
در بررسي سرفيس پرو 9 بايد به باتري اين محصول نيز اشاره كرد. مايكروسافت براي اين محصول از باتري 47.7 وات ساعتي استفاده كرده است. براي تست عملكرد باتري، روشنايي صفحه نمايش را روي 50 درصد تنظيم كرده و آن را از اينترنت جدا كرديم. در اين حالت مي توانيد 9 ساعت و 30 دقيقه ويديو تماشا كنيد. اگر تبلت را به واي فاي متصل كنيد، مي توانيد تا 7 ساعت و 30 دقيقه فيلم تماشا كنيد. اگر در حالت Wi-Fi روشنايي صفحه را تا حد زيادي افزايش دهيد، مي توانيد تا 5 ساعت ويديو تماشا كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۰۷:۰۹ توسط:faramarz موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :