mehregan mehregan .

mehregan

نحوه ساخت تابلو برق

 

بدون شك نصب تابلوهاي برق براي راه اندازي كارخانه هاي صنعتي، ماشين آلات، سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي ادارات، ساختمان هاي تجاري و مسكوني بسيار ضروري و حائز اهميت است. تابلو توزيع به عنوان يك محفظه فلزي يا غيرفلزي، تجهيزات الكتريكي مختلفي را در خود جاي داده است تا علاوه بر نظارت بر عملكرد، از دستگاه ها در برابر نوسانات برق و شوك الكتريكي محافظت كند.

طراحي تابلو برق در تهران نياز به دانش و تخصص بسيار بالايي دارد. بنابراين تكنسين هاي فني مجرب بايد طراحي و نقشه كشي و در نهايت ساخت قطعات و مونتاژ تابلو برق را انجام دهند. در حال حاضر شركت هاي مختلفي به طراحي و ساخت انواع تابلو برق با قابليت ها و ويژگي هاي منحصر به فرد مشغول هستند و متقاضيان مي توانند با ارائه اطلاعات ساختمان و وسايل برقي مورد استفاده، تابلو برق ويژه اي ايجاد كنند. سگال نيروموتسال متشكل از تكنسين هاي متخصص و مجرب در زمينه طراحي و توليد تابلوهاي برق صنعتي و خانگي مي باشد. همچنين اين گروه خدمات نصب و تعمير تابلو برق را به موقع و با قيمت مناسب به مشتريان ارائه مي دهد. براي فروش سيم و كابل در لاله زار به فروشگاه سگال نيرو مراجعه كنيد.

 

ليست سازندگان تابلو برق تهران روي لينك كليك كنيد

https://segalniro.com/post-detail/105/%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

تابلو برق چگونه ساخته مي شود؟
تابلو برق يكي از قطعات مهم و ضروري در مراكز صنعتي، مسكوني و تجاري است كه وظيفه حفاظت از لوازم الكتريكي، نظارت بر عملكرد و كنترل اجزاي اين لوازم را بر عهده دارد. بنابراين توليد تابلوهاي برق بايد زير نظر كارشناسان مجرب و مجرب و با رعايت اصول و استانداردهاي روز دنيا انجام شود. مهندسين حرفه اي طرح هاي توليد تابلو برق را طراحي و آماده مي كنند و در خط توليد نيز نيروهاي فني متخصص قطعات تابلو برق را مي سازند تا در نهايت مونتاژ و تست كارايي و ايمني زير نظر كارشناسان كنترل كيفيت انجام شود. در واقع گروه هاي فعال در زمينه طراحي و ساخت تابلوهاي برق با دريافت اطلاعات و آگاهي از انتظارات متقاضيان اقدام به توليد تابلوهاي برق سفارشي مي نمايند. به طور كلي مراحل توليد پانل فلزي صنعتي در كارگاه از ايده اوليه تا محصول نهايي به شرح زير است:

مرحله اول: طراحي و آماده سازي پلان ايزومتريك (محفظه) و جانمايي (لايوت)
در اين مرحله پس از دريافت پيشنهاد سفارش ساخت تابلو برق صنعتي، اطلاعات كامل از مشتري دريافت خواهد شد. سپس شركت توليد كننده تابلو به محل پروژه مشتري مراجعه مي كند و اطلاعات را در اختيار واحد طراحي و مهندسي قرار مي دهد تا پس از عقد قرارداد، قسمت هاي طراحي و قرارگيري تابلو ايزومتريك ميز ساخته شود.

مرحله دوم: جوشكاري، برشكاري، خمكاري و سوراخكاري بدنه
پس از ترسيم و تهيه نقشه توسط دفتر طراحي و مهندسي، ورق هاي فولادي به ضخامت 1.5 تا 2.5 ميلي متر برش داده مي شود. ورق فولادي بدنه و شاسي از جوش و اتصال قطعات با پيچ و مهره ساخته مي شود. علاوه بر اين پيرسينگ بدن با دستگاه هاي مختلفي انجام خواهد شد. لازم به ذكر است ضخامت ورق فولادي با توجه به نوع كاربرد و محل قرارگيري تابلو برق تعيين مي شود. همچنين در اين مرحله كارهاي اوليه روي استيل بايد با دستگاه هاي حساس و دقيق انجام شود تا كيفيت قاب و بدنه نقاشي تضمين شود.

مرحله سوم: رنگ بدن
پس از آماده سازي بدنه و شاسي تابلو برق بايد با رنگ هاي مختلف روكش الكترواستاتيك رنگ آميزي شده و بدنه جلا داده شود. در اين مرحله سطح فولاد بايد با استفاده از محلول هاي شيميايي چربي زدايي شود و زنگ زدايي با آسياب يا سنباده انجام شود. در مراحل بعدي رنگ آميزي تابلو برق بايد سطح ورق را فسفاته كرد تا احتمال زنگ زدگي كاهش يابد تا در نهايت سطح فلزي براي رنگ آميزي بدنه تابلو برق و عايق آماده شود.

مرحله چهارم: مونتاژ اسكلت و بدنه تابلو برق
در اين مرحله پس از خشك شدن رنگ بدنه، اتصال شاسي و بدنه و نصب قسمت هاي مختلف تكيه گاه تابلو برق انجام مي شود تا همزمان وسايل برقي مختلف به درستي قرار گيرند. . داخل محفظه پنل

مرحله پنجم: مونتاژ قطعات برق و سيم كشي
اكنون زمان مونتاژ كليه تجهيزات الكتريكي و قطعات سيم كشي تابلو برق است. در اين مرحله از توليد تابلو برق، تكنسين هاي ماهر و با تجربه بايد قطعات الكتريكي مانند رله، قطع كننده مدار، كنتاكتور، پريز، صفحه نمايش، چراغ و ... را در محل مناسب داخل تابلو برق نصب كنند. ضمناً در انتها سيم كشي و شينه هاي لازم براي تكميل تابلو برق انجام خواهد شد.

مرحله ششم: تست و كنترل كيفيت
در نهايت پس از اتمام مراحل ساخت انواع تابلوهاي برق، تست و كنترل كيفي توسط كارشناسان بر اساس اصول و استانداردهاي طراحي انجام مي شود. در واقع تست و كنترل كيفيت تابلو برق شامل بررسي ظاهر تابلو، كيفيت قطعات و تست داخل كارخانه مي باشد تا در صورت صحت توليد و مونتاژ، دستگاه به بسته بندي و تحويل ارسال شود. واحد. .

اصول طراحي و ساخت تابلوهاي برق
سفارش ساخت تابلو برق صنعتي و خانگي با توجه به محل استفاده و شرايط پروژه توسط كارفرما انجام مي شود. انواع تابلوهاي برق براي كاربردهاي مختلف مانند تابلوهاي برق فشار ضعيف، متوسط و بالا، تابلوهاي حفاظتي و كنترلي، تابلوهاي برق بالابر، تابلوهاي برق خانگي، تابلوهاي برق اصلاح كننده انرژي راكتيو و غيره. توسط شركت هاي توليدي توليد و عرضه مي شود. طراحي و ساخت تابلوهاي برق نياز به تخصص و دانش فني دارد. از اين رو شركت هاي فعال در زمينه توليد تابلوهاي برق متكي به كارشناسان و مهندسين با تجربه در اين زمينه مي باشند. به طور كلي از اصول طراحي تابلو برق مي توان به موارد زير اشاره كرد:

آشنايي با تجهيزات الكتريكي و عملكرد آن
تسلط بر نرم افزارهاي طراحي و نقشه كشي مهندسي برق
آشنايي با دستورالعمل ها و فناوري هاي روز دنيا در زمينه ساخت بدنه و قاب تابلو برق
آشنايي با استانداردهاي بين المللي و ملي در زمينه طراحي تابلو برق
آشنايي با روش هاي برنامه ريزي توليد و مديريت زمان
تسلط كامل در كار با دستگاه هاي برش، پرس، خم و حفاري
آشنايي با اصطلاحات مهندسي برق
تسلط بر روش هاي آزمايش و كنترل كيفي در آزمايشگاه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۴۱:۱۶ توسط:faramarz موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :