mehregan mehregan .

mehregan

كاربردهاي عايق الاستومري

با توجه به وجود و شيوع آلودگي هاي محيطي از جمله آلودگي صوتي، توليد اقلامي مانند عايق صوتي در دستور كار محققان و توليدكنندگان قرار گرفته است. به طور كلاسيك، انواع مختلفي از عايق مانند پشم سنگ و پشم شيشه به عنوان عايق صدا استفاده مي شد. استفاده از آن دانشمندان و مخترعان را به اختراع نوع جديدي از عايق صوتي به دليل عوارض و پيامدهايي مانند آگاهي سوق داده است. بنابراين در سالهاي اخير در ايران و از دهه 50 قرن بيستم در كشورهاي صنعتي استفاده از عايق صوتي (عايق صوتي الاستومري) بسيار رواج يافته است.

همانطور كه گفته شد، عوارض و خواص عايق پشم شيشه و پشم سنگ، نياز به توليد و استفاده از انواع جديد عايق صوتي را سرلوحه برنامه هاي صنعت گران قرار داده است و محققان موفق به كشف تركيبات جديدي از مواد پتروشيمي به نام عايق در دهه 1950 قرن بيستم. الاستومر صوتي و حرارتي اين نوع عايق صوتي داراي ساختار سلولي بسته و متخلخل است، بدون اينكه ذرات آن مانند پشم سنگ يا پشم شيشه از هم جدا و خرد شده باشد، به صورت نورد شده و يكپارچه، هم نقش عايق صوتي و هم عايق حرارتي را ايفا مي كند. .

براي خريد پشم سنگ و اطلاع از قيمت پشم شيشه با شركت انديشه عايق آريا تماس حاصل فرماييد.

عايق صوتي الاستومري داراي چگالي بالا، ضريب انتقال صوت و حرارت بسيار پايين بوده و در برابر انتقال صدا و حرارت بسيار مقاوم است. عايق صوتي الاستومري در اندازه هاي مختلف قابل توليد و استفاده مي باشد. ساختار ظاهري عايق صوتي الاستومري به طور كلي است. شكل شانه بيضي است و در رول هايي با عرض هاي مختلف (معمولا يك متري) عرضه مي شود.

ضخامت عايق صوتي الاستومري شانه تخم مرغي در جذب صدا بسيار موثر بوده و از عبور صداها جلوگيري مي كند. ضخامت عايق الاستومري به طور كلي 20 ميلي متر است كه به طور گسترده در بازار موجود است.

يك طرف يا يك طرف عايق صوتي الاستومري به شكل قالب هاي شانه اي تخم مرغي و طرف ديگر آن صاف و صاف است تا بتوان روي سطوح مختلف چسباند.

عايق صوتي الاستومري كاربردهاي زيادي دارد. به عنوان مثال، عايق صوتي الاستومري در ديوارها، لايه سقف بين طبقات، ديوارهاي استوديويي و درها و همچنين سازه هايي كه در تاسيسات مانند لوله هاي اتاق ماشين و داخل كانال صداي آزاردهنده ايجاد مي كنند. كولر گازي و موارد مشابه استفاده مي شود.

بر اساس مطالعات و تحقيقات انجام شده در بخش ساختمان براي توجيه يا عدم استفاده از عايق صوتي الاستومري در ساختمان هاي مورد استفاده، در نهايت به اين نتيجه رسيد كه با استفاده از اين نوع عايق (عايق صوتي و حرارتي در الاستومري) ) از دو درصد. هزينه هاي ساخت و ساز افزايش مي يابد، اما در مقابل، در طول استفاده از ساختمان، 80 درصد از هزينه هاي جاري براي حفظ و كنترل مصرف انرژي كاهش مي يابد. ضمناً از نظر آرامش و آسايش ضريب رضايت ساكنين تا حد امكان ارتقاء خواهد يافت. .

عايق صدا را مي توان با مواد الاستومري، مواد فوم Unolith و مواد پلي اورتان بين ديوارها يا سقف ساختمان استفاده كرد. هر يك از اين عناصر نقش عايق صوتي با سطوح صوتي متفاوت را ايفا مي كنند. در بين تمام اين موارد عايق صدا، اين است كه هر چه ضخامت عايق صوتي بيشتر شود، راندمان ضبط و جلوگيري از انتقال صداهاي مزاحم بيشتر مي شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۴۰:۱۶ توسط:faramarz موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :